הגרלה רביעית של דיור בר השגה בת"א

היום (ב') התקיימה הגרלה רביעית לדיור בר השגה בת"א-יפו, במעמד ראש העיר מר רון חולדאי ובהשתתפות התושבים שנרשמו להגרלה.

 

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל. היום התקיימה ההגרלה הרביעית ל- 50 דירות שמיועדות לדיור בר השגה ומצטרפות ל – 106 דירות שכבר הוגרלו ואוכלסו ברחבי העיר.

 

להגרלה הנוכחית ניגשו כ – 250 מועמדים. משפחות צעירות, זוגות צעירים ורווקים. מספר הנרשמים בהגרלה זו הכפיל את עצמו בהשוואה להגרלה הראשונה מסוג זה שנערכה בשנת 201, אליה נרשמו 177 תושבים בלבד.

 

הזוכים בהגרלה יוכלו ליהנות מדירה להשכרה במחיר מוזל באחד משלושה פרויקטים שהשתתפו בהגרלה:

 

"מידטאון ת"א" (מסלול ירוק): ממוקם בסמוך למתחם שרונה ומגדלי עזריאלי. הוא כולל 34 יח"ד ברות השגה, בנות 3 חדרים. עלות השכירות בפרויקט זה תעמוד על 4,900 ₪ - ועד 5,300 ₪.

 

 

 

"גני שפירא" (מסלול צהוב): מתחם של דיור בר השגה שהוקם בשנת 2013 ע"י חברת "עזרה ובצרון", במימון עיריית ת"א ומיועד כולו לדיור בר השגה. הפרויקט הביא להתחדשות חסרת תקדים בשכונה הדרומית הוותיקה. בהגרלה הנוכחית יוגרלו 5 דירות נוספות בנות 3 חדרים. השכירות בפרויקט זה תעמוד על 3,500 ₪ לדירת 3 חד', 3,700 ש"ל לדירת גן 3 חד' ו – 4,200 ₪ לדירת פנטהאוז 3 חד'.

 

 

 

"יסוד המעלה" (מסלול אדום וכחול): הפרויקט ממוקם בשכונת נווה שאנן (ברחוב יסוד המעלה 33-35). הוא כולל 11 יח"ד בנות 2-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט זה תעמוד על 3,100 ₪ לדירת 2 חד' ו- 3,500 ₪ לדירת 3 חד'.

 

 

אכלוס הדירות צפוי להיות כבר ברבעון הראשון של 2018, בכפוף לחתימה של הזוכים מול היזמים בפרויקטים ובהתאם לעמידה בקריטריונים שנקבעו ע"י מועצת העיר.

 

ההגרלה נערכה בבניין העירייה והועברה בשידור חי באתר האינטרנט העירוני ובעמוד הפייס בוק של עיריית ת"א.

 

את פתקי ההגרלה הוציאו ראש העיר - רון חולדאי, ממלא מקום ראש העיר – אסף זמיר וחבר המועצה – דן להט.

 

מספרי הזוכים פורסמו באתר העירוני וכעת תתבצע בדיקת הזכאות למועמדים שזכו והתקדמות מולם לבחירת הדירה לפי סדר זכייתם בהגרלה.

 

ראש העיר, רון חולדאי: "כמו מדינת ישראל, גם עיריית ת"א מאז הקמתה מאמינה בתפיסת העולם הערכית כי דיור וקורת גג הם זכות בסיסית של כל אדם. עיריית ת"א היא הרשות הראשונה בישראל אשר העמידה את נושא דיור בר ההשגה בראש סדר העדיפות העירוני, ביצעה עבודות מקיפות ויישמה הלכה למעשה את הפרויקטים לדיור בהישג יד.  

 

אנו מובילים עשרות תכניות של התחדשות עירונית בשנים האחרונות, על מנת להגדיל את מלאי הדירות בשוק לצד הפרויקטים של דיור בר השגה עבור צעירים ומשפחות.

 

החשיבה היצירתית והיישום של פתרונות חדשניים בתחום הדיור מתווים את הדרך להפיכה של שוק הדיור לכדי הזדמנות וכדאיות.

 

אין לי אלא להמשיך לשאוף שהמודל אשר מהווה העיר ת"א יהיה נר לרגליה של הממשלה, שתצטרף למהלך זה ותאפשר הקמת פרויקטים דומים ברחבי ישראל".

 

חברת "עזרה ובצרון" שאמונה על ניהול הפרויקט פרסמה כי גילם הממוצע של הנרשמים להגרלה הוא 34 שנים, 38% מהנרשמים מתגוררים היום בדרום העיר ו – 44% מתגוררים היום במרכז העיר.

 

עוד עולה מהנתונים כי 62% מהנרשמים להגרלה הם הורים לילדים, 17% משפחות הד הוריות ו – 27% מהנרשמים הם רווקים.

 

המסלול המבוקש ביותר היה לפרויקט "מידטאון" אליו נרשמו כ – 145 איש. בפרויקט זה יוגרלו 34 דירות כך שסיכויי הזכייה עומדים על 23.5%.

 

אחריו המסלול לפרויקט בגני שפיר, אליו נרשמו 93 איש. בפרויקט זה יוגרלו 5 דירות כך שסיכויי הזכייה עומדים על 5.4%.

 

ולמסלול של הפרויקט ביסוד המעלה ישנים שני מסלולים, אחד ליחידים ואחד לזוגות. במסלול ליחידים נרשמו 69 איש שיתמודד על 9 דירות, כך שסיכויי הזכייה שלהם עומדים על 13%, ולמסלול לזוגות נרשמו 66 והם מתמודדים על 2 דירות בלבד, כך שסיכויי הזכייה שלהם עומדים על 3%.

 

כבר לפני שמונה שנים לקחה על עצמה עיריית ת"א להביל את התחום של דיור בר השגה, וייצרה בפעם הראשונה בישראל מודל לדיור כזה, מתוך הבנה שחייבים לאפשר למעמד הביניים להישאר לגור באזורי הביקוש על רקע עליית מחירי הדיור.

 

לצורך הנושא העמידה העירייה קרקעות עירוניות ומאז מקדמת אישורים לכ – 2,600 יח"ד חדשות, בהן ישולב גם דיור בר השגה. למעלה מ – 10% מתקציב הפיתוח העירוני מושקע בנושא חשוב זה.

 

דיור בר השגה אינו יכול לפתור את בעיית הדיור בישראל, אך הדבר מהווה מודל עבור ממשלת ישראל והרשויות הנוספות, אותו הם יכולים לאמץ ולהגדיל את מלאי הדירות ברות ההשגה, דבר שישפיע על שוק הדיור בארץ.

 

התנאים להשתפות בהגרלה נקבעו ע"י העירייה והם פועל יוצא של שיקולי המדיניות, בראשם הגדרה של זוגות ומשפחות בתחילת הדרך, ממעמד הביניים.

 

הקריטריונים כוללים תנאי סף בהם: חובה להיות תושב ת"א במשך 5 שנים ברציפות לפחות, גיל המועמד לא עולה על 45 שנה והיעדר בעלות על דירה משלו. כמו כן, המשתתפים חייבים להיות בעלי הכנסה שמדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי.

 

כמו כן יצטרכו המתמודדים להציג הצהרת הון ונכסים, מיצוי כושר השתכרות ובמקרים שיש למועמד ילד, גילו במועד ההגרלה לא יעלה על 12.